RALLYE KŘIŠŤÁLOVÝ GLOBUS už zná svého vítěze
Takže první závod ChRSu máme za sebou! Konal se ve středu 26. září 2007 od 16:00 ve Šlapanicích u Brna za dalo by se říct ideálního počasí na asfaltovém plácku dětského hřiště u Riegrovy ulice. A propos, počasí, ač dny před závodem slunečné, v úterý večer začalo pršet a déšť vytrval až do středečního rána. Nicméně dopoledne pršet přestalo, vítr začal vše vysoušet a odpoledne byla plocha suchá.
Organizátoři soutěže již v předvečer vytyčili trať a označili důležité body voskovou (naštěstí) křídou a v den závodu od 15:00 pomocí vlastnoručně vyrobených mantinelů trať dokončili. Krátce po šestnácté hodině se sešli všichni soutěžící a vzhledem k jejich počtu byli rozděleni do dvou skupin, resp. rozjížděk, po čtyřech a třech lidech. Každý z účastníků si vylosoval své startovní číslo, čímž bylo určena i jeho příslušnost ke skupině a pořadí na startovním roštu. Z každé rozjížďky pak měli vzejít dva vítězové do závěrečného finále.
Ten, kdo zrovna nezávodil, fungoval jako nasazovač nebo „počítadlo“ kol.
První skupina se skládala z Tomáše, Romana, Radka a Gusty, a hned jejich první jízda v tomto seriálu ukázala, že soutěž nebude žádná procházka růžovým sadem. Po urputném boji, řadě srážek a skoků přes mantinely (podotýkám, že všechny karamboly byly nechtěné, alespoň doufám...) se po určených pětadvaceti kolech na prvních dvou pozicích umístili Tomáš a Roman.
Druhá rozjížďka ve složení Libor, Otto a Ivo jela co se kvality jízdy týče podobně jako první skupina, nicméně jako první protrhli pomyslnou cílovou pásku Libor a Ivo. Liborův vůz byl podle barvy karoserie trefně nazván „pohřebákem“, což se pak stalo ostatním závodníkům osudným... Vůz Otty měl podle zvuku problémy s pohonem, a tak se do finále bohužel nedostal a podobně jako Radek a Gusta skončil první závod s jednobodovým skóre.
Finále se tedy jelo ve složení Roman, Libor, Ivo a Tomáš. Až na výjimky vyměnili závodníci baterie a šli na start. Pouze Libor si stěžoval na „malý rejd“, načež byl informován o možnostech nastavení pák řízení podvozku a tým mechaniků ihned tuto úpravu na jeho voze v polních podmínkách provedl. Šel pak do finále jako jediný s úpravou nastavení šasi.
Ihned po startu pak Libor využil kolize zbylých tří finalistů hned v první zatáčce (aneb b***i mají štěstí) a zvyšováním náskoku si pojistil první místo v prvním dílu seriálu. Na druhém místě pak skončil Roman a bronz získal Ivo.
Závěrem proběhl výstup na „bednu“ a předání hodnotných cen vítězům. Následovalo testování podvozků na sprint a volný závod, Roman pak ve svém podvozku na ukázku vyměnil standardně dodávaný motor Tamiya za MIG 500 7,2V Turbo Race. Po ukázce jízdních vlastností začínají členové rady ChRS uvažovat o změně pravidel týkajících se pohonné jednotky, takže jsme zvědaví, jak jejich rozhodnutí dopadne.
První závod tedy dopadl skvěle jak co se týče počasí, za což
je nutno poděkovat buď Zákopčaníkovi nebo Tomu nahoře, tak i co se týče organizace
závodu, za což děkujeme pořadatelům i generálnímu sponzorovi šampionátu firmě SASTA CZ, a.s., a budeme se těšit na další klání, které
by se mělo konat zhruba dva týdny po tomto.
Funebrák
Náhledy fotografií ze složky 1. závod Rallye Křišťálový Globus